Fonkel Rhenen nabij Ouwehands Dierenpark

Onze ambities

Stichting Fonkel is een ambitieuze stichting. We willen kinderen nog beter bereiken, verder professionaliseren en uitgroeien tot een landelijk bekende stichting. Stichting Fonkel wil haar maatschappelijke stempel vergroten door een dagje uit voor ieder kind vanzelfsprekend te maken. We streven een gelijkwaardige samenleving na, omdat we vinden dat ieder kind, kind moet kunnen zijn.

Ambities aantal gasten voor komende jaren:

• Ambitie voor 2022: 2.500 gasten in het huis ontvangen.
  • Ambitie voor 2023: 3.000 gasten in het huis ontvangen.

Vrijwilligerswerk

Vrijwilligers

We streven naar binding en behoud van onze trouwe groep van 50 vrijwilligers. Met deze grootte groep kan de begeleiding voor de Fonkeldagen voor 3.000 gasten op dit moment volledig opgepakt worden. Om betrokkenheid en binding bij onze vrijwilligers te stimuleren, zullen wij meerdere keren per jaar een bijeenkomst plannen met en voor onze vrijwilligers. Wij vinden input van ons vrijwilligersteam zeer waardevol. Om deze feedback te verzamelen is er een vrijwilligersklankbord opgezet. Deze groep wisselt jaarlijks.

Gezin bij fonkelhuis

Fondsenwerving

Om bovengenoemde doelen te realiseren zijn financiële middelen nodig. Onze ambitie is ons te richten op retentie/binding door middel van structurele inkomsten. Stichting Fonkel opereert kostenbewust en streeft ernaar om zoveel mogelijk geld direct te investeren in de activiteiten voor en de begeleiding van kinderen die het Fonkelhuis bezoeken.

Naamsbekendheid

Fonkelhuis en Fonkeldag

We willen de gehele beleving in het Fonkelhuis en tijdens de Fonkeldagen blijven verbeteren en vergroten door onze waarden consistent door te voeren: behaaglijk, waardevol, inclusief, dierbaar en gelijkheid.

Kind aanmelden via een partnerstichting

Naamsbekendheid

Stichting Fonkel moet meer onder de aandacht gebracht worden om de naamsbekendheid verder uit te bouwen. Het waarom en het eigen en authentieke verhaal staan daarbij centraal. Het uiteindelijke doel voor de komende jaren is landelijke bekendheid vergaren.

Bekijk ons meerjarenplan voor meer informatie.