Zakelijk doneren

Bedrijfsgift

Stichting Fonkel is volledig afhankelijk van sponsoring en donaties. Zonder de hulp van bedrijven kan Stichting Fonkel niet bestaan. Wil jij doneren als bedrijf en maatschappelijke impact hebben? Zorg er dan samen met ons voor dat ieder kind, kind kan zijn!

Zakelijk doneren aan een ANBI-stichting is aantrekkelijk vanwege de belastingvoordelen. Na het doen van een zakelijke sponsoring zullen wij op verzoek een donatiefactuur sturen. Handig voor je boekhouding!

Wist je dat er verschillende sponsormogelijkheden zijn? Kijk eens naar huisvriend, dagsponsor of partner.

Belastingvrij schenken

Belastingvrij schenken aan Stichting Fonkel is zeer aantrekkelijk. Je schenking is namelijk fiscaal aftrekbaar en dit houdt in dat je de gift helemaal óf deels kan aftrekken van je inkomstenbelasting, wanneer het een positieve inbreng heeft in jouw bedrijfsvoering.

Wanneer je Stichting Fonkel steunt, zorg jij ervoor dat kinderen die beperkt worden in het kind zijn een zorgeloze dag beleven. Je helpt hierdoor de samenleving en bent maatschappelijk betrokken. Om er exact achter te komen of een gift/sponsoring aftrekbaar is, bestaat de Belastingwet en de Geefwet. De belangrijkste voorwaarde is dat het goede doel waaraan je doneert een Algemeen Nut Beogende Instelling is (ANBI). Dit vermeldt een goed doel (bijna) altijd op de website. Organisaties die onder de ANBI vallen, betalen namelijk geen belasting over de schenkingen die ze krijgen. Op deze manier komt de schenking volledig ten goede aan de doelstelling. Stichting Fonkel heeft een ANBI-status.

Jouw voordeel berekenen

Bereken jouw belastingvoordeel en kom te weten wat een donatie aan Stichting Fonkel jou netto kost, na aftrek van eventuele belastingvoordelen.

Bereken hier jouw voordeel!

Ja, ik steun als bedrijf!

Particulier
Zakelijk