Het verhaal van Fonkel

Wij maken een dagje uit vanzelfsprekend

Bij Stichting Fonkel vinden wij dat ieder kind, met of zonder beperking, kind moet kunnen en mogen zijn. Want ‘gewoon kind zijn’ vormt de basis voor je eigenwaarde en ontwikkeling. ‘Gewoon kind zijn’ begint bij ons door een dagje uit zo toegankelijk mogelijk te maken voor ieder kind.

Over de kinderen Nu doneren!

Onze drie pijlers

Een Fonkeldag is een dierbare dag uit voor kinderen die beperkt worden in het kind zijn, vanuit het Fonkelhuis in Ouwehands Dierenpark.

Dit doen wij met hart, huis en hechting:

hart: een groep vrijwilligers, die zich met hart en ziel inzetten voor de kinderen en familie

huis: het Fonkelhuis; een veilige haven en liefdevolle omgeving

hechting: door te faciliteren in onderlinge verbinding tussen gasten van het Fonkelhuis

Het Fonkelhuis

Dankzij het Fonkelhuis kunnen wij voor ieder kind wat beperkt wordt in het kind zijn een dierbare dag uit mogelijk maken. Het huis staat midden in Ouwehands Dierenpark en heeft een eigen ingang tot het park.

Het Fonkelhuis is een veilige en liefdevolle omgeving met speciale voorzieningen zoals een verschoningsruimte voor grote kinderen, een rustige en prikkelvrije snoezelruimte, er is een rolstoel en bolderkar aanwezig. Hier kunnen zij onder het bezoeken van de dierentuin heerlijk lunchen, spelen en ontspannen en rusten. Zo maken we een dagje uit voor ieder kind vanzelfsprekend!

Meer over ons huis

Steun Fonkel

Steun Stichting Fonkel

Het hele jaar is het Fonkelhuis geopend om kinderen die beperkt worden in het kind zijn een onvergetelijke dag in Ouwehands Dierenpark te geven. Om dit mogelijk te maken is jouw hulp hard nodig, wij zijn geheel afhankelijk van giften en sponsoring.

Over de kinderen

Wij zetten ons in voor kinderen met een problematische gezinssituatie, kinderen die langdurig ziek zijn, een lichamelijke of verstandelijke beperking hebben, maar bijvoorbeeld ook kinderen die speciaal onderwijs volgen of onder de armoedegrens leven.

Onky donky dag

Fonkeldag

Tijdens een Fonkeldag worden de kinderen en hun gezin/ begeleiders volledig in de watten gelegd. Het Fonkelhuis is de gehele dag de veilige haven van de groep waar ze zich terug kunnen trekken. Een dag waarbij ze zichzelf kunnen en mogen zijn, waar ze zorgeloos kunnen spelen, genieten en dierbare herinneringen kunnen maken!

Benefiet Pubquiz voor Stichting Fonkel @Ouwehands Dierenpark Rhenen 2024

Heeft een dolfijn tanden? Welke kunststroom is ontstaan in de 16e eeuw? Waar staat de afkorting SWAT voor? Heb jij zin een een gezellige avond met uitdagende vragen? Noteer dan… Lees dit bericht
Hoe besteden we jouw donatie

Goede doelen en belasting, hoe werkt dat?

Als je regelmatig goede doelen steunt door te doneren, ben je niet alleen bezig met het bevorderen van maatschappelijke doelen, maar je kunt ook profiteren van belastingvoordelen en soms zelfs… Lees dit bericht

Fonds op naam

Fonds op Naam: Een Duurzame Investering in Jouw Visie Je hebt vast wel eens gehoord van beleggen in aandelen of obligaties, maar wist je dat er ook zoiets bestaat als… Lees dit bericht