Verwijzers

Kind aanmelden via verwijzer

Stichting Fonkel nodigt kinderen uit via diverse verwijzers. Dit zijn erkende instanties, stichtingen, verenigingen en organisaties die zich voor dezelfde doelgroep inzetten. De verwijzer kent haar leden goed en weet zo precies welke kinderen/gezinnen in aanmerking komen voor een Fonkeldag.

Op dit moment heeft Stichting Fonkel een samenwerking met 65 verwijzers. Denk aan: Vereniging Kinder Kanker Nederland, Ronald MC Donald vakantiehuis, Epilepsie Vereniging, Stichting Droomdag, Wensambulance, Entrea gezinsvervangend tehuis, VKS stofwisselingsziekte, Karakter,  Buurtgezinnen, Gemeentes, speciaal onderwijs, ziekenhuizen etc.

Hoe werkt het?

We zoeken samen met de verwijzers naar één of meerdere geschikte data  en de verwijzers zoeken vervolgens onder hun leden naar kinderen/gezinnen die in aanmerking komen voor een Fonkeldag. Zij worden uitgenodigd. Dan gaan wij aan de slag met de organisatie. De verwijzer hoeft daar verder helemaal niets voor te doen. . Stichting Fonkel werkt op maat. Dat betekent dat als er speciale behoeften zijn, wij de dag hierop aanpassen, in overleg natuurlijk. Er is van alles mogelijk!

Niet alleen officiële instanties kunnen kinderen/gezinnen naar ons verwijzen, als particulier kun je ook het initiatief nemen!*.

*Primair werken wij met verwijzers. Alle particuliere/losse aanmeldingen die wij ontvangen plaatsen we op een wachtlijst. Één dag in de maand houden wij voor deze gezinnen een Fonkeldag. Dit doen we zodat ook de gezinnen die tussen wal en schip vallen een dierbare dag beleven. We bekijken per aanmelding of deze in aanmerking komt.

Een greep uit onze verwijzers

Verwijzer worden?

Ben je of werk je zelf voor een vereniging, stichting of instelling die zich inzet voor kinderen die beperkt worden in het kind zijn en wil je hen graag een onvergetelijke dag bieden? Klik op de knop hieronder.

Aanmelden als verwijzer