Belastingvrij schenken aan Stichting Fonkel: Maatschappelijk verantwoord ondernemen

Als ondernemer wil je niet alleen succesvol zijn, maar ook een positieve impact hebben op de samenleving. Een uitstekende manier om dit te doen, is door belastingvrij te schenken aan een goed doel zoals Stichting Fonkel. Niet alleen draag je bij aan een zorgeloze dag voor kinderen die beperkt worden in het kind zijn, maar je geniet ook van fiscale voordelen. In deze blog ontdek je waarom belastingvrij schenken niet alleen goed is voor het goede doel, maar ook voor jouw bedrijfsvoering.

Fiscaal voordeel: Gift aftrekbaar en aftrekbare giften

Een van de grootste voordelen van schenken aan Stichting Fonkel is dat je schenking fiscaal aftrekbaar is. Dit betekent dat je de gift helemaal óf deels kunt aftrekken van je inkomstenbelasting. Een win-winsituatie, omdat je niet alleen een bijdrage levert aan het welzijn van anderen, maar ook kunt profiteren van belastingvoordelen.

Maatschappelijke betrokkenheid

Door Stichting Fonkel te steunen, toon je maatschappelijke betrokkenheid. Je draagt bij aan een samenleving waarin iedereen de kans krijgt om zorgeloos te genieten. Het is bewezen dat bedrijven met een sterke maatschappelijke betrokkenheid positief worden gewaardeerd door klanten en medewerkers. Het schenken aan goede doelen kan dus ook bijdragen aan de reputatie van jouw bedrijf.

Belastingwet en Geefwet: De sleutel tot aftrekbare giften

Om te bepalen of jouw gift of sponsoring aftrekbaar is, is het belangrijk om naar de Belastingwet en de Geefwet te kijken. Een cruciale voorwaarde is dat het goede doel waaraan je schenkt, een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI) is. Stichting Fonkel heeft deze ANBI-status, wat betekent dat zij geen belasting betalen over de ontvangen schenkingen. Hierdoor komt jouw schenking volledig ten goede aan de doelstelling.

Jouw voordeel berekenen

Wil je weten wat een donatie aan Stichting Fonkel jou netto kost na aftrek van belastingvoordelen? Bereken eenvoudig jouw belastingvoordeel met onze handige tool. Ontdek hoe jouw bijdrage aan het goede doel niet alleen waardevol is voor anderen, maar ook financieel voordelig kan zijn voor jou.

Bereken hier jouw voordeel!

Meer informatie nodig?

Voor meer gedetailleerde informatie over belastingvrij schenken adviseren we je contact op te nemen met jouw eigen belastingadviseur of accountant. Zij kunnen je voorzien van op maat gemaakt advies dat aansluit bij jouw specifieke situatie. Daarnaast kun je ook de website van de Belastingdienst raadplegen voor nuttige informatie.

Conclusie: Maatschappelijk verantwoord ondernemen loont

Kortom, als je als bedrijf maatschappelijk verantwoord wilt ondernemen en een goed doel wilt steunen, overweeg dan belastingvrij te schenken aan Stichting Fonkel. Naast het feit dat je bijdraagt aan een betere samenleving, profiteer je ook van fiscale voordelen. Een win-win situatie die niet alleen goed is voor anderen, maar ook voor jouw bedrijf. Maak het verschil en schenk vandaag nog belastingvrij aan Stichting Fonkel!