Fonkeldag: om nooit te vergeten

Een Fonkeldag is een dierbare dag uit voor kinderen die beperkt worden in het kind zijn, vanuit het Fonkelhuis in Ouwehands Dierenpark.

Help jij ons mee?
Buiten plezier Fonkel

Zo ziet de ochtend eruit:

Op een Fonkeldag worden de kinderen met ouders/begeleiders rond 10.00 uur hartelijk ontvangen door onze vrijwilligers. Mascotte Fonkel probeert hier ook zo vaak mogelijk bij te zijn. De limonade, koffie en thee staan klaar en er is iets lekkers te eten. Samen met de vrijwilligers gaan de kinderen daarna koekjes bakken, knutselen of doen een andere activiteit in het Fonkelhuis. Daarna gaat de hele groep het dierenpark in.

De middag ziet er zo uit:

Om 12.30 uur staat een uitgebreide lunch klaar in het Fonkelhuis. De vrijwilligers zorgen dat het de gasten aan niets ontbreekt. Tijdens de lunch ontstaan soms mooie gesprekken tussen de volwassenen. Immers, de gezinnen zitten allemaal in een soortgelijke situatie. Dit lotgenotencontact is heel waardevol op een Fonkeldag. Je hoeft elkaar tenslotte niets uit te leggen. Broertjes en zusjes zijn ook welkom. Juist zij verdienen ook een zorgeloze dag vol aandacht en liefde. Ze spelen onbevangen met elkaar. Ook zij begrijpen, zonder het erover te hebben, hoe het is om een broertje of zusje met een beperking te hebben.

Na de lunch is er een mogelijkheid om op eigen gelegenheid het dierenpark in te gaan. Nog één keer naar de panda’s? Of toch met voorrang naar die leuke show? Misschien wel allebei, alles is mogelijk! Het Fonkelhuis is de gehele dag de veilige haven voor de gezinnen. Ze kunnen er tot rust komen of zich er even terugtrekken. Rond 16 uur worden de gasten weer terug verwacht in het Fonkelhuis. Na nog wat drinken en eten, het uitreiken van een echt dierenvriend-diploma én een goedgevulde goodiebag vol cadeautjes is het tijd om naar huis te gaan. Een dag om nooit te vergeten!

Doneer voor meer Fonkeldagen!