5 jaar geleden ontdekte ik het Fonkel huis in Ouwehands Dierenpark

Ga terug naar het overzicht

5 jaar geleden ontdekte ik het Fonkel huis in Ouwehands Dierenpark

Roby Beusink: ‘’Het eerste huis gevestigd in een dierentuin die dagjes uit voor kinderen met een beperking mogelijk maakt. Wat ontzettend gaaf! Hier werd ik meteen enthousiast van.

In 2016, toen het huis er net stond, heb ik stage gelopen bij Stichting Fonkel. Samen met de operationeel manager deden wij alles nog zelf. Van het organiseren van fondsenwervende events tot aan het doen van boodschappen voor de Fonkeldagen. Ik weet nog dat mijn autootje altijd tot helemaal vol zat met boodschappen.

De gehele verzorging op de dag deden mijn vriendinnen. (Want toen waren er nog geen vrijwilligers) En zo maakte wij de eerste Fonkeldagen mogelijk. Heel leuk maar ook heel intensief!

En nu 5 jaar later ben ik Operationeel Coördinator bij Stichting Fonkel. De stichting is heel erg gegroeid. We zorgen er voor dat jaarlijks +/- 2.000 gasten een onvergetelijke dag in het Fonkel huis beleven. We hebben een klein kantoorteam, werken met +/- 65 partnerstichtingen samen en ruim 50 vrijwilligers verzorgen de dagen. Samen met hen maken we dit mogelijk. Er is zoveel veranderd in deze 5 jaar. Veel processen zijn geoptimaliseerd en geprofessionaliseerd. De basis is er en nu gaan we verder uitbouwen.’’

Ga terug naar het overzicht