Fernando Halman ambassadeur van Stichting Fonkel

Sinds 2004 Presenteert Fernando Halman bij Funx en maakt hij iedereen vrolijk wakker in zijn energieke ochtendshow “Start met Fernando” Miljoenen kinderen kennen de herkenbare stem van Fernando al sinds 2008 als vaste voice over van Zapp waarvoor hij in 2018 een speciale Oeuvreprijs heeft ontvangen. In 2018 alleen al heeft hij drie bioscoopfilms ingesproken en is hij o.a. te herkennen als Murray de Mummy in Hotel Transylvania en als de lievelingsoom van Spiderman. Fernando wil de wereld een stukje beter maken door middel van Good Vibes en veel liefde, deze boodschap geeft hij ook af en hij staat daarom ook altijd voor iedereen klaar en zet zich regelmatig in om andere te helpen.

”Toen ik voor het eerst van Stichting Fonkel hoorde was ik gelijk geraakt. Er zijn zoveel kinderen die niet de dingen kunnen doen die wij voor normaal nemen, kinderen zijn onschuldig en kinderen verdienen allemaal het beste en een zorgeloos bestaan. Fonkel zorgt ervoor dat er geen kinderen worden buitengesloten, dat elk kind recht heeft op een dagje uit en plezier maken en dat er dan geen beperkingen aanwezig zijn. Ik ben ambassadeur geworden omdat wij er samen voor moeten zorgen dat wij zoveel mogelijk kinderen dit kunnen geven want een kind mag nooit de dupe zijn.”  Fernando Halman