Fonkeldag voor Oekraïense kinderen van het Prinses Maxima Centrum

Het Prinses Maxima Centrum heeft een aantal maanden terug kinderen met kanker uit Oekraïne opgevangen. Zo kunnen ze op een veilige plek waar de medische omstandigheden goed zijn hun behandeling opvolgen. In samenwerking met Prinses Maxima Centrum hebben we een aantal gezinnen onlangs een fijne dag uit kunnen geven.

Onze vrijwilliger Chloë vertelt: ’’ De bus arriveerde om 10.00 uur op de parkeerplaats van het Fonkelhuis. Vol enthousiasme kwamen de gezinnen de bus uit. Mascotte Fonkel verwelkomde de groep met een dikke knuffel. En uiteraard werden er foto’s gemaakt. Binnen hadden de vrijwilligers wat lekkers te eten en drinken klaar staan. De communicatie was een uitdaging, een beetje Engels, Nederlands en Russisch via de vertaalapp maar zo kwamen we er wel uit!

De kinderen vonden het erg leuk om koekjes te bakken. Toen ik zei: Het is tijd voor de zeeeleeuwenshow, sprong iedereen gelijk op! Onderweg naar de show kwamen we al veel leuke dieren tegen. De bonobo apen waren heel actief, de olifanten stonden dichtbij, de ijsberen waren aan het zwemmen en duiken en de panda moeder en kleine waren buiten.

Na een spetterende zeeleeuwenshow gingen we terug naar het Fonkelhuis om lekker te lunchen. In de middag is de groep weer op pad gegaan in de dierentuin. Ze kwamen later moe maar voldaan terug naar het Fonkelhuis. Voordat de gezinnen terug naar Utrecht gingen kregen ze nog een goodiebag vol cadeautjes mee. Een mooie afsluiting van een geslaagde dag.

Ik als vrijwilliger heb een hele mooie dag gehad en volgensmij de gezinnen ook. Fijn dat ze volop konden genieten en even hun zorgen opzij zetten, daar doen we het voor! ’’