Goed doel kiezen

Ga terug naar het overzicht

Goed doel kiezen.

Kan je niet kiezen tussen alle verschillende goede doelen die er zijn? Weet je al wel dat je een goed doel wilt steunen die zich inzet voor kinderen? Steun dan Stichting Fonkel!

Waarom Stichting Fonkel als goed doel kiezen?

Een goed doel kiezen blijft altijd lastig. Er zijn er namelijk ontzettend veel. Wanneer je Fonkel steunt, steun je indirect bijna alle stichtingen voor kinderen. Wij organiseren namelijk voor alle kinderen – die beperkt worden in het kind zijn – een onvergetelijke dag in het Fonkel huis, gevestigd in Ouwehands Dierenpark. Wij richten ons niet op één beperking of ziekte. Bij ons is ieder kind wat beperkt wordt in het kind zijn welkom.

Wij werken samen met partnerstichtingen, wat betekent dat wij via hen kinderen en gezinnen uitnodigen voor een Fonkeldag. Zie hieronder een greep uit onze partnerstichtingen:

• Stichting VOKK: Kinderen met kanker
  • Stichting Down Syndroom: Kinderen met Down
  • Stichting VKS: Kinderen met een stofwisselingsziekte
  • Erasmus MC-Sophia Kinderziekenhuis: Kinderen die langdurig ziek zijn
  • Stichting Terre: Kinderen met het RETT syndroom
  • Voedselbanken: Kinderen onder de armoedegrens
  • Handicap NL: Kinderen met een (meervoudige) Handicap
  • Ronald MC Donald Huis Kinderen die langdurig ziek zijn
  • Dream4kids: Kinderen met een trauma
  • Stichting Bo viert feest: Kinderen onder armoedegrens (maken verjaardagsfeestjes mogelijk)

De groepen kinderen en gezinnen worden via erkende verwijzers (partnerstichtingen) aangemeld bij Fonkel. Zo kan Fonkel begeleiding op maat bieden en garanderen dat juist die kinderen die een bijzondere dag nodig hebben, deze ook krijgen aangeboden.

Niet alleen geweldig voor de kinderen: het hele gezin geniet!

De groepsgrootte varieert van 8 tot 20 genodigden per dag. Vaak komen de kinderen in groepen met begeleiders of in groepen van 4-5 gezinnen. Een dagje dierentuin is tenslotte voor velen een gezinsdagje uit. Zowel in moeilijke tijden als in dagen vol plezier hebben kinderen hun ouders en/of begeleiders nodig. Gezinnen krijgen hierdoor ook de kans andere gezinnen te spreken die in een soortgelijke, zorgelijke situatie verkeren. Hieruit ontstaan mooie gesprekken, begrip en waardevolle banden. Daarnaast wordt een broer(tje) of zus(je) van een kind met een beperking ook eens in de spotlight gezet. Ook voor hen is deze dag bedoeld.

Een goed doel kiezen om te steunen

Als je een goed doel voor kinderen wilt steunen, wordt een goed doel kiezen op deze manier een stuk makkelijker. Wanneer je Stichting Fonkel steunt, steun je indirect een hoop verschillende stichtingen, want via hen komen de kinderen naar het Fonkel huis. Daarnaast organiseren wij één keer per maand een dag voor particuliere gezinnen, zodat ook gezinnen die niet aangesloten zijn bij aan partnerorganisatie een dagje uit kunnen. Een goed doel kiezen blijft lastig, maar als je meer informatie over onze stichting wilt ontvangen, dan is het altijd mogelijk om contact met ons op te nemen. Wij helpen je graag verder.

‘’Wat een super dag! We kunnen er dankzij jullie weer even tegenaan. Een dagje iets anders dan ziek zijn en onderzoeken. Jullie zijn toppers met een hart van goud’ – Gastenboek Stichting Fonkel, 2020

Ga terug naar het overzicht