Goed doel kinderen

Stichting Fonkel zorgt ervoor dat elk kind, kind kan zijn. Wij organiseren een onvergetelijke dag voor kinderen met een beperking in het Fonkel huis gevestigd in Ouwehands Dierenpark. Bij ons is elk kind dat beperkt wordt in het kind zijn, om welke reden dan ook, welkom. Goed doel kinderen: Stichting Fonkel zorgt ervoor dat zij even hun zorgen op zij kunnen zetten en echt kind kunnen zijn.

Goed doel kinderen

Er zijn een heleboel kinderen waarvoor een dagje uit niet vanzelfsprekend is. Dit gaat bijvoorbeeld niet doordat er te veel prikkels op hen afkomt, of omdat ze ziek en kwetsbaar zijn maar dit kan ook komen omdat er niet genoeg geld is. Dit laatste is iets wat je niet in Nederland meer verwacht. Maar toch is het zo. Eén op de tien kinderen groeit op in armoede. Voor onder andere deze gezinnen organiseren wij een Fonkeldag. Daarom is het steunen van een goed doel voor kinderen zo belangrijk.

Dagje uit voor kinderen en gezinnen

Tijdens een Fonkeldag staat het – hiervoor speciaal ingerichte – Fonkel huis centraal. De kinderen en het gezin zijn als het ware VIP-gasten in het huis. Zij beleven een compleet verzorgde dag uit, inclusief activiteiten, eten en drinken en een bezoek aan Ouwehands Dierenpark. Ze worden ontvangen door onze mascotte Fonkel. Vervolgens gaan ze naar huis met een dierendiploma en goodiebag vol cadeautjes.

Zo hebben ook kinderen onder de armoedegrens een mooi verhaal in de klas te vertellen, wanneer zij na de zomervakantie weer terug op school komen. Of kan een kind wat langdurig ziek is eindelijk even de zorgen opzijzetten en genieten van een onbezorgde dag. En maken we een dagje uit überhaupt mogelijk voor een gezin met een zwaar overprikkeld kind. Mochten de prikkels even te veel worden, dan dient het Fonkel huis als een honk waar ze zich even kunnen terugtrekken en opladen, voordat ze weer willen genieten van een activiteit. Ons unieke Fonkel huis is onmisbaar tijdens zo’n onvergetelijke dag.

Goed doel kinderen: Stichting Fonkel geeft de gezinnen niet alleen een mooie zorgeloze dag genieten maar ook veerkracht voor de toekomst.

Goed doel kinderen met een beperking

Er zijn ontzettend veel stichtingen en organisaties die zich inzetten voor kinderen met een specifieke beperking. Stichting Fonkel onderscheidt zich doordat we ons niet op één beperking of ziekte richten. Bij ons is elk kind dat beperkt wordt in het kind zijn, om welke reden dan ook, welkom! Het huis met speciale voorzieningen biedt namelijk voor veel verschillende doelgroepen een unieke plek. Wij werken samen met 65 partnerstichtingen en zo kunnen alle kinderen met een beperking een zorgeloos dagje uit beleven.

Kinderen waar wij ons voor inzetten:

• Kinderen met een problematische gezinssituatie;
  • Kinderen met een lichamelijke of verstandelijke beperking;
  • Kinderen die speciaal onderwijs volgen;
  • Kinderen met een terminaal zieke ouder;
  • Kinderen uit een gezinsvervangend tehuis;
  • Kinderen die onder de armoedegrens leven;
  • Kinderen die langdurig ziek zijn.

Denk aan kinderen met autisme, downsyndroom, kanker, reuma, stofwisselingsziekte, auto-immuunziekte en noem maar op. Ook broertjes en zusjes worden de gehele dag als echte VIPS behandeld. Stichting Fonkel is een goed doel voor kinderen die beperkt worden in het kind zijn.