Een hele bijzondere Fonkeldag met de Ketting van Ballonnen!

Op 14 augustus was er in samenwerking met Vereniging Kinder Kanker Nederland een Fonkeldag. Daarnaast kwam ook de Ketting van Ballonnen langs het Fonkelhuis.

Saskia van team Stichting Fonkel vertelt wat dit mooie initiatief is en hoe de dag was:

‘’ De Ketting van Ballonnen is een bijzondere fietstocht van 350 km lang door jongeren – survivors, brussen van kinderen die kanker hebben gehad en jongeren in behandeling. Zij fietsen langs Shared Care Centra waar kinderen met kanker worden behandeld en finishen bij het Prinses Máxima Centrum voor Kinderoncologie in Utrecht. Hiermee halen zij geld op voor de Kanjerketting.

Samen met contactpersoon Manon van Vereniging KinderKanker Nederland heb ik geregeld dat het Fonkelhuis de eerste stop voor de Ketting van Ballonnen was. We hebben deelnemers ontvangen met koffie, thee, limonade en lekkere koeken. Ze konden gezellig buiten onder de parasols even uitpuffen van de eerste etappe.

Gezamenlijk hebben ze één doel: laten zien wat er mogelijk is na kinderkanker en geld op halen voor de Kanjerketting. Ik was onder de indruk van de verhalen van de survivors, iedereen heeft zo zijn/haar eigen reden om mee te doen aan de Ketting van Ballonnen.

In het Fonkelhuis waren intussen ook de gezinnen van Vereniging KinderKanker Nederland gearriveerd voor hun Fonkeldag met hun zieke kindje en brusjes. Deze kinderen kregen van de survivors een kraal voor hun Kanjerketting uitgereikt: met hierop een gele ballon, het symbool van de Ketting van Ballonnen.

Na een half uur moesten de fietsers weer verder. We hebben hen met zijn allen uitgezwaaid en daarna hebben de gezinnen nog een fijne fonkeldag beleefd.

Volgend jaar zijn we graag weer pleisterplaats voor Ketting van Ballonnen! ‘’