Nieuwe ambassadeur en Goede vriend

Nieuwe ambassadeur en Goede vriend

Op maandag 30 november hebben wij tijdens een persmoment onze nieuwe ambassadeur Dani Apeldoorn en Goede Vriend Kinderboekenreeks Dierendorpje, door Kim-Lian van der Meij en Gitte Spee bekend mogen maken.

Onze nieuwe ambassadeur Dani Apeldoorn

Dani Apeldoorn, een free-style rapper, sing-a-song-writer en producer. Dani Apeldoorn, is al vanaf jonge leeftijd bezig het maken van muziek. Eind 2019 maakte hij zijn debuut EP “Even Apeldoorn Bellen” en hiermee was hij ook te zien bij de grootste hip-hop platforms van Nederland. Zijn muziek kenmerkt zich door de autobiografische en motiverende teksten.

Dani rapt bijvoorbeeld over zijn oude eet- en gokverslaving en vertelt openlijk over zijn moeilijke jeugd om zijn fans te motiveren positief te blijven denken.

Dani heeft het rap gedeelte van het mascotte lied “Fonkel, jij bent mijn vriend” voor zijn rekening genomen, zal in de toekomst diverse Fonkeldagen bijwonen en een freestyle rap training geven. Voor in de toekomst wordt er gekeken naar overige mogelijkheden.

Goede vriend Kinderboekenreeks Dierendorpje

Kinderboekenreeks Dierendorpje met hierin lange voorleesverhalen, korte versjes én liedjes. Deze kinderboekenreeks is geschreven door Kim-Lian van der Meij en Gitte Spee. De illustraties worden gemaakt door Gitte Spee en het bijhorende liedje ingezongen door Kim-Lian.

Kim-Lian en Gitte dragen Fonkel een warm hart toe door goede vriend van Fonkel te zijn. Beide partijen hebben dezelfde doelgroep & beleven avonturen in een wereld vol dieren waar iedereen zichzelf mag zijn en vriendschap voorop staat!

Wij zijn “Goede vriend” van Fonkel geworden, omdat wij het een mooi initiatief vinden dat zich richt op de kinderen in Nederland. We vinden het uniek dat een stichting zich niet beperkt tot slechts één doelgroep, maar dat kinderen met verschillende achtergronden en om diverse redenen in aanmerking komen voor zo’n onvergetelijke Fonkel Dag. Een kind moet kind kunnen zijn en lachen en stralen. Zo’n herinnering is ontzettend waardevol voor een kind en daar willen wij graag aan bijdragen.

Zo heeft Kim-Lian het mascotte lied “Fonkel, jij bent mijn vriend” ingezongen, komt ze voorlezen uit Dierendorpje en zingen met kinderen op diverse Fonkel Dagen en zal Gitte Spee tijdens een Fonkeldag een workshop dieren tekenen verzorgen. Hiernaast wordt er een boekje Dierendorpje aan de goodiebag toegevoegd. Voor in de toekomst wordt er gekeken naar overige mogelijkheden.

Tijdens het persmoment hebben Kim-Lian van der Meij en Dani Apeldoorn samen met Fonkel het macotte lied voor het laten horen. Meerdere kids van Dansgroep Dansemiek uit Rhenen dansten mee met met het vrolijke Fonkeldansje. Binnenkort komt de officiële videoclip uit!