Nederlandse Topchefs dagen elkaar uit voor het goede doel, Stichting Fonkel!

Ga terug naar het overzicht

#oliebollenchallengeNL

Nederlandse Topchefs dagen elkaar uit voor het goede doel Stichting Fonkel

Om deze maand aandacht te vragen voor kinderen die beperkt worden in het kind zijn, kwamen Chef-kok Sidney Schutte, Chef-kok Mark Minkman en Brouwhuis De Goede & De Stoute op het idee om online een Oliebollen Challenge tussen de Nederlandse Topchefs te ontketenen. Op 22 december kiest een speciale jury waaronder Jan van Halst, ex-profvoetballer en Frank Visser, voorzitter van Les Patrons Cuisiniers (club van 23 sterrenchefs) de meest culinaire oliebol en deze zal vervolgens verkocht worden voor het goede doel, Stichting Fonkel. Ambassadeurs Sofie en Hans Kraay jr. gingen afgelopen weekend op bezoek bij Michelin Sterren Chef Thomas van Santvoort van Restaurant Flicka, één van de deelnemers!

Oliebollenchallenge

D.m.v. #oliebollenchallengeNL dagen Topchefs elkaar onderling uit op Social Media om hun meest bijzondere oliebol te showen. De Oliebollen Challenge is sinds begin december vol aan de gang en allerlei mooie creaties verschijnen online. Deelnemers van de Challenge zijn onder andere topchefs: Lars van Galen (’t Lansink), Steven Klein Nijenhuis (Herberg Onder de Linden), Thijs Meliefste (Meliefste), Tom Lamers (Het Koetshuis) Marleen en Jeroen Brouwer (De Loohoeve), Jeroen Achtien (Sens), Thomas van Santvoort (Flicka), Wilco Berends (De Nederlanden), Yuri Wiesen (Wiesen) en Jan Smink (Smink). Iedere dag worden hier meer topchefs aan toegevoegd! De gehele actie is bedoeld om aandacht te geven en geld op te halen voor Stichting Fonkel. De stichting bezorgt het hele jaar door kinderen die beperkt worden in het kind zijn een onvergetelijke dag in het Fonkel huis gevestigd in Ouwehands Dierenpark. Zij beleven een dag waarop ze even hun zorgen opzij kunnen zetten en helemaal kind kunnen en mogen zijn. Juist nu zijn deze dagen extra hard nodig!

Welke Topchef bakt de meest culinaire oliebol van Nederland?

De jury zal de door alle topchefs gemaakt oliebollen proeven en op 22 december tussen 16.00 – 18.00 uur een winnaar kiezen in het Fonkel huis in Rhenen. Naast de eeuwige roem ontvangt de winnaar ook een wisselbokaal van kunstenares Jacky Zegers. En last but not least kan deze culinaire winnende oliebol vanaf 22 december in een pakket tezamen met 4 Vuurzee Champagne oliebollen besteld worden via www.oliebollenchallenge.nl En op 31 december afgehaald worden bij de Vuurzee Bar in Amsterdam of het Fonkel Huis in Rhenen. De opbrengst gaat volledig naar het goede doel!

Oliebollenchallenge Hans Kraay jr. en Thomas van Santvoort

Ambassadeurs Sofie en Hans Kraay jr. proeven alvast voor!

Sofie en Hans Kraay jr. zijn ambassadeurs van Stichting Fonkel. Afgelopen weekend gingen zij een kijkje nemen bij Michelin Sterren Chef Thomas van Santvoort. In zijn restaurant Flicka in Kerkdriel heeft hij een heerlijke culinaire oliebol gemaakt voor de Oliebollen Challenge. Het resultaat mag er zijn!

Ga terug naar het overzicht