Onze mascotte Fonkel

Onze mascotte Fonkel

Nieuwe mascotte Fonkel!

Op maandag 30 november hebben wij tijdens een persmoment onze nieuwe mascotte Fonkel gepresenteerd. Fonkel heeft een hart voor kinderen en weet hoe het is om kwetsbaar te zijn, maar met zijn schild op zijn rug biedt hij bescherming. Fonkel is vrolijk, een beetje gek en ontzettend lief en een echte allemans vriend. Fonkel woont in het Fonkel huis en zijn hoofddoel in het leven is kinderen te laten stralen op hun onvergetelijke Fonkeldag.

Waarom een mascotte?

De mascotte is een grote knuffel waar kinderen vrolijk van worden. De mascotte brengt hun een lach op het gezicht en laat de kinderen zich speciaal voelen. Met deze mascotte dragen wij ook de Fonkel thema’s uit: liefdevol, een hart voor kinderen, kinderen laten stralen.

Onze mascotte is, net als het dier in ons logo, een schildpad. Een schildpad staat met zijn schild voor bescherming en veiligheid. Dat bieden wij ook in het Fonkel huis. De naam van de mascotte is Fonkel. Fonkel is de afkorting van fonkelen, wat synoniem staat voor stralen, schijnen, flikkeren, glanzen, sprankelen, twinkelen, glimmen, glinsteren en schitteren.

Fonkel lied

Om de kinderen nog meer te laten stralen en hun een onvergetelijke beleving mee naar huis te geven, zal Fonkel tijdens de Fonkeldagen samen met de kinderen een dansje doen op een speciaal voor hem geschreven lied, genaamd “Fonkel, jij bent mijn vriend”. Het lied is geschreven door Huug Duin en ingezongen door Kim-Lian van der Meij en Dani Apeldoorn.

Tijdens het persmoment is Fonkel voorgesteld en heeft hij samen met Kim-Lian van der Meij en Dani Apeldoorn het lied “Fonkel, jij bent mijn vriend” voor het eerst laten horen. Meerdere kids van Dansgroep Dansemiek uit Rhenen dansten mee met met het vrolijke Fonkeldansje.
Binnenkort is de videoclip beschikbaar, maar je kunt nu alvast HIER het vrolijke lied luisteren!