Prinses Margriet bij 5-jarig bestaan Fonkel huis

Prinses Margriet bij 5 jarig bestaan Fonkel huis

Prinses Margriet bij 5-jarig bestaan Fonkel huis

Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Margriet der Nederlanden was op donderdagochtend 24 juni bij de viering van het 5-jarige bestaan van het Fonkel huis van Stichting Fonkel in Rhenen, gevestigd in Ouwehands Dierenpark.

Stichting Fonkel zet zich in voor kinderen van drie tot en met twaalf jaar, die beperkt worden in het kind zijn en richt zich hierbij niet op één beperking of ziekte. Tijdens een ‘Fonkeldag’ in het speciaal hiervoor ingerichte Fonkel huis gedurende de dag zijn kinderen, het gezin en eventueel begeleiders de belangrijkste gasten, ze worden behandeld als echte ‘VIPS’. Zij beleven een compleet verzorgde dag uit, inclusief activiteiten, eten en drinken en een bezoek aan Ouwehands Dierenpark.

Prinses Margriet woonde een ochtend bij van een Fonkeldag. Na een introductie mocht de Prinses de aanwezige kinderen helpen om een speciale jubileumtaart te maken voor de dieren van de kinderboerderij in Ouwehands Dierenpark. Tijdens het maken van de taart sprak zij met de gezinnen en kinderen over wat deze dag voor hen betekent. Vervolgens kreeg Prinses Margriet een toelichting van de vrijwilligers op het werk dat zij doen. Nadat de taart werd gevoerd aan de dieren, onthulde Prinses Margriet de plaquette aan de gevel van het Fonkel huis ter ere van het 5-jarig bestaan.

Tijdens het bezoek zijn de algemeen geldende richtlijnen ter bestrijding van het coronavirus in acht genomen.

Stichting Fonkel vindt dat elk kind, kind moet kunnen zijn. Dit kan in de liefdevolle en veilige omgeving van het Fonkel huis.