Vrijwilliger Loes aan het woord

Vrijwilliger Loes aan het woord

Een aantal jaren geleden was is op zoek naar een bezigheid waarin ik mijn ei kwijt kon. Ik kwam op het spoor van onky Donky via de nieuwsbrief van Ouwehands Dierenpark. Het huis had ik op afstand zien bouwen en de combinatie met de dierentuin vond ik super.

Inmiddels ben ik 4 jaar actief als vrijwilliger en het geeft mij heel veel voldoening om er op de Fonkeldagen aan bij te dragen dat de gasten een fijne verzorgde dag hebben. Vooral de diversiteit van de kinderen en hun ouders/begeleiders vind ik bijzonder. Ook is het mooi om te zien hoe de ouders (ook vaak lotgenoten) elkaar vinden in gesprekken en hoe zij ervaringen met elkaar uitwisselen.

Het feit dat je er op zo’n dag voor iemand kan zijn geeft voldoening en ook het werken met fijne gemotiveerde collega’s is erg leuk. Echte hoogtepunten kan ik niet noemen, er zijn zoveel mooie momenten op een dag. Elke dag is bijzonder en elke keer dat iedereen weer blij naar huis gaat is een hoogtepunt op zich. Vooral de lach op de gezichten van de kinderen ontroert telkens weer. Ik hoop dat ik hiermee nog lang door kan gaan en ik kan wel zeggen dat ik door mijn Fonkeldagen zelf ook beter in mijn vel zit. Zo snijdt het mes dus aan twee kanten.

Loes