Scholenactie

Fonkel kroontje

Ik kom in actie met Koningsdag voor Stichting Fonkel!

Ik kom met mijn school/klas in actie voor kinderen/gezinnen uit Oekraïne zodat zij een volledig verzorgde dag uit beleven!

De eerste dagen voor gezinnen uit Oekraïne staan gepland en we verwachten dat er dit jaar nog veel meer bij komen. Stichting Fonkel wil dit jaar ruim 3.000 gasten (kinderen/gezinnen) die het hard nodig hebben een onvergetelijke dag uit in het Fonkel huis en Ouwehands Dierenpark bezorgen. Een dag waar ze even hun gedachten kunnen verzetten, helemaal kind kunnen en mogen zijn en genieten met het gezin. Ze ontmoeten ook andere gezinnen die in dezelfde situatie verkeren, dit geeft steun. Om dit te kunnen doen heeft Fonkel meer financiële middelen nodig!

Download actiepakket

Oekraine Fonkel

Helpen jullie mee aan dit mooie doel?

Ieder kind moet kind kunnen zijn! Fonkel organiseert voor kinderen van 3 t/m 12 jaar die beperkt worden in het kind zijn, een onvergetelijke dag in het Fonkel huis gevestigd in Ouwehands Dierenpark. Denk hierbij aan kinderen die langdurig ziek zijn, een beperking hebben, maar ook kinderen die onder de armoede grens leven, uit een probleemsituatie komen of speciaal onderwijs volgen. Vanuit het Fonkel huis beleven zij een volledig verzorgde dag uit met alles erop en eraan. Ontvangst door mascotte, koekjes bakken in het huis, dierentuin bezoek, uitgebreide lunch en een goodiebag vol met cadeautjes mee naar huis. De gehele dag is het Fonkel huis hun vaste honk, en worden ze in de watten gelegd door de vrijwilligers. Hoe mooi is het als ze dit jaar zoveel mogelijk Oekraïense gezinnen ook zo’n fijne dag kunnen geven!

Actie pakket en Fonkel Lespakket
Speciaal voor deze actie is er een compleet Koningsdag actie pakket en Fonkel lespakket (Sluit aan op kerndoelen 34 en 37 (SLO) ontwikkeld. Zo kan je na een leuke leerzame les samen met je school/klas in actie en help je kinderen die het hard nodig hebben.

Daarnaast maakt de school die het meest ophaalt kans op een super gaaf prijzenpakket en de klas die het meest ophaalt maakt kans op een VIP dag in Ouwehands Dierenpark met de gehele klas!

Koningsdag Actie Pakket

Volledig pakket om met jouw school/klas een Koningsdag actie voor Fonkel te starten.

• Actie poster: Ik doe mee aan scholenactie Fonkel.
  • Brief voor ouders en leerlingen met uitleg over actie.
  • Donatiekaart: Hier hou je je donaties bij en waarop staat hoe mensen aan de actie kunnen doneren.

Download actiepakket

Lespakket Fonkel afbeelding

Fonkel Lespakket

Sluit aan op kerndoelen 34 en 37 van de Stichting Leerplan Ontwikkeling (SLO):
Ieder kind is uniek! Niet alleen in uiterlijk, maar ook in karakter. Met het lespakket Fonkel praten kinderen met elkaar over dit onderwerp. Iedereen is mooi zoals hij is. Na een les met Fonkel weten de leerlingen: ieder kind verdient het om te zijn wie hij is en om onbezorgd te kunnen fonkelen!

Download lespakket

Het Fonkel huis

Het Fonkel huisOp 24 juni 2016 is de lang gekoesterde droom uitgekomen en is het Fonkel Huis in Ouwehands Dierenpark Rhenen geopend. Fonkel zet zich in voor kinderen, van 3 t/m 12 jaar, die beperkt worden in het kind zijn. Denk hierbij aan kinderen met een problematische gezinssituatie, kinderen die langdurig ziek zijn, een lichamelijke of verstandelijke beperking hebben maar bijvoorbeeld ook kinderen die speciaal onderwijs volgen of onder de armoedegrens leven.

Meer over het huis