Belastingvrij schenken

Belastingvrij Schenken aan Stichting Fonkel met ANBI Status

Goed nieuws – door aan ons te schenken, kun je niet alleen helpen, maar ook belastingvoordelen genieten. Maak je geen zorgen als dit allemaal nieuw voor je is, we leggen het graag gemakkelijk uit.

Wat is ANBI?

Allereerst, Stichting Fonkel heeft een speciale status genaamd ANBI. Dat is een soort erkenning van de overheid dat wij ons inzetten voor algemeen nut. Dit betekent dat jouw gift aan ons speciale fiscale voordelen met zich mee kan brengen.

Hoe kun je belastingvrij schenken aan Stichting Fonkel?

Er zijn twee eenvoudige manieren om ons te steunen zonder extra belasting te betalen:
Eenmalige Schenking: Dit is gewoon een eenmalige gift. Het mooie is dat je een deel van dit bedrag mag aftrekken van je belastingen. Dat betekent dat je minder belasting hoeft te betalen.
Periodieke Schenking: Hierbij beloof je om ons elk jaar voor minstens 5 jaar geld te geven. Het fijne hieraan is dat je het volledige bedrag dat je ons schenkt mag aftrekken van je belastingen. Dit kan een aanzienlijk voordeel opleveren. Voor een periodieke schenking is er een eenvoudige overeenkomst die we samen opstellen. Deze overeenkomst geeft aan dat je ons voor een langere periode steunt.
Minder belasting betalen: Wanneer je je belastingaangifte doet, is het belangrijk dat je aangeeft dat je geld hebt gegeven aan Stichting Fonkel. Op die manier betaal je minder belasting dan normaal. Dit betekent dat een deel van je gift terugkomt in jouw portemonnee. Doe een belastingvrije schenking particulier of doe deze zakelijk, beide is mogelijk!

Samengevat, door aan Stichting Fonkel te schenken met onze ANBI-status, help je een goed doel én kun je belastingvoordelen genieten. Het is een win-win situatie. Aarzel niet om contact met ons op te nemen als je meer wilt weten.