Ambassadeurs

Onze ambassadeurs

Stichting Fonkel mag rekenen op de steun van ambassadeurs en goede vrienden die zich belangeloos inzetten om meer Fonkeldagen mogelijk te maken. Onze helden zijn bekend in de regio, nationaal en zelfs internationaal.

Fernando Halman

Sinds 2004 Presenteert Fernando Halman bij Funx en maakt hij iedereen vrolijk wakker in zijn energieke ochtendshow “Start met Fernando” Miljoenen kinderen kennen de herkenbare stem van Fernando al sinds 2008 als vaste voice over van Zapp waarvoor hij in 2018 een speciale Oeuvreprijs heeft ontvangen. In 2018 alleen al heeft hij drie bioscoopfilms ingesproken en is hij o.a. te herkennen als Murray de Mummy in Hotel Transylvania en als de lievelingsoom van Spiderman. Fernando wil de wereld een stukje beter maken door middel van Good Vibes en veel liefde, deze boodschap geeft hij ook af en hij staat daarom ook altijd voor iedereen klaar en zet zich regelmatig in om andere te helpen.

”Toen ik voor het eerst van Stichting Fonkel hoorde was ik gelijk geraakt. Er zijn zoveel kinderen die niet de dingen kunnen doen die wij voor normaal nemen, kinderen zijn onschuldig en kinderen verdienen allemaal het beste en een zorgeloos bestaan. Fonkel zorgt ervoor dat er geen kinderen worden buitengesloten, dat elk kind recht heeft op een dagje uit en plezier maken en dat er dan geen beperkingen aanwezig zijn. Ik ben ambassadeur geworden omdat wij er samen voor moeten zorgen dat wij zoveel mogelijk kinderen dit kunnen geven want een kind mag nooit de dupe zijn.”  Fernando Halman

Sofie en Hans Kraay jr.

Hans was te zien in het programma Marble Mania waarin hij een mooi bedrag ophaalde voor de stichting. Sofie is begin 2019 als vrijwilliger gestart bij Stichting Fonkel. Zij werkte mee aan het verzorgen van de fijne dag voor de kinderen en hun gezin. Samen dragen zij Stichting Fonkel een heel warm hart toe.

“Die dagen zijn zo mooi en intens om mee te maken. Prachtig om de kinderen te zien stralen, ze compleet in het zonnetje te zetten en ze een onbezorgde dag te bezorgen. We zijn meer dan trots dat we zijn gevraagd als ambassadeur. We proberen dit gevoel zoveel mogelijk uit te dragen naar de rest van Nederland. Bij Stichting Fonkel staat het belang van het ‘kind zijn’ voorop. Kinderen die om uiteenlopende redenen niet het zorgeloze kindbestaan hebben, bieden we wel een ‘volle bak genieten dag’, met een enorm persoonlijke benadering. Dit is waar wij en Stichting Fonkel voor staan. Wij hopen veel andere mensen te enthousiasmeren en het warme gevoel van deze stichting uit te dragen, zodat we bij zoveel mogelijk kinderen een glimlach op hun gezicht toveren.’’  Sofie en Hans Kraay jr.

Ambassadeur Giedo van der Garde

Giedo van der Garde

Giedo is een autocoureur en werd wereldkampioen karting, waarna hij furore maakte in de Formule 3, de Renault World Series en de GP2. Hij debuteerde in 2013 in de Formule 1 en werd drie jaar later kampioen in de European Le Mans Series. In 2018 maakte Giedo zijn comeback bij Racing Team Nederland in de langeafstandsracerij en is nu één van de snelste LMP2-coureurs in het wereldkampioenschap.

“Mijn droom is uitgekomen, namelijk het rijden in de Formule 1. Ik vind het prachtig om nu ook dromen van anderen in vervulling te zien gaan en daaraan te kunnen bijdragen. Voor mij is het erg belangrijk om kinderen een dierbare dag te geven!” Giedo van der Garde

Ambassadeur Kim Lian

Kim-Lian van der Meij

Kinderboekenreeks Dierendorpje met hierin lange voorleesverhalen, korte versjes én liedjes. Deze kinderboekenreeks is geschreven door Kim-Lian van der Meij en Gitte Spee. De illustraties worden gemaakt door Gitte Spee en het bijhorende liedje ingezongen door Kim-Lian.

“Wij zijn ‘Goede vriend’ van Stichting Fonkel geworden, omdat wij het een mooi initiatief vinden dat zich richt op de kinderen in Nederland. We vinden het uniek dat een stichting zich niet beperkt tot slechts één doelgroep, maar dat kinderen met verschillende achtergronden en om diverse redenen in aanmerking komen voor zo’n dierbare Fonkeldag. Een kind moet kind kunnen zijn en lachen en stralen. Zo’n herinnering is ontzettend waardevol en daar willen wij graag aan bijdragen.” Kim-Lian van der Meij en Gitte Spee

Ambassadeur Dani Apeldoorn

Dani Apeldoorn

Dani Apeldoorn, een freestyle rapper, singer-songwriter en producer,  is al van jongs af aan bezig met het maken van muziek. Eind 2019 maakte hij zijn debuut-EP ‘Even Apeldoorn Bellen’ en hiermee was hij ook te zien bij de grootste hip-hop-platforms van Nederland. Zijn muziek kenmerkt zich door autobiografische en motiverende teksten.

Dani heeft het rapgedeelte van het Fonkellied voor zijn rekening genomen. Dit laat de kinderen extra stralen op hun Fonkeldag. Voor in de toekomst wordt er gekeken naar overige mogelijkheden.

Ambassadeur Huig Duin

Huug Duin

“Al jaren maak ik met heel veel plezier voorstellingen, video’s en kindertelevisie voor Ouwehands Dierenpark. Die producties hebben vaak een educatief randje, maar zijn juist ook bedoeld om kinderen heerlijke, onvergetelijke momenten in het dierenpark te bezorgen. Ik besef me vaak dat het niet voor elk kind is weggelegd om op zo’n manier zorgeloos te kunnen genieten. Als ik de kinderen van Stichting Fonkel zie in het publiek bij mijn shows, dan weet ik dat wat voor velen ‘een dagje uit’ is voor sommigen ‘de dag van hun leven’ kan zijn. Stichting Fonkel maakt dromen waar en daar draag ik graag aan bij.“ Huug Duin

Mascotte Fonkel met kinderen

Ambassadeur worden?

Onze ambassadeurs vervullen een belangrijke rol binnen de stichting. Zij vergroten ons bereik in Nederland. Dankzij de toename in naamsbekendheid kunnen wij weer nieuwe kinderen en donateurs vinden die we via andere kanalen niet zouden zijn tegengekomen. Daarom zijn wij altijd op zoek naar meer ambassadeurs die zich belangeloos voor Stichting Fonkel willen inzetten. Help jij ons mee? Laat het ons weten.